Intuïtief knopen doorhakken

 Je kent het wel je intuïtie maar wat doet het nou voor jou, hoe pas je het toe in jouw leven. Ik zal jullie mee nemen in mijn verhaal van intuïtie. Zo vaak heb ik ermee te maken gehad en zo vaak heb ik het genegeerd. Ik noem mijn intuïtie mijn innerlijke raadgever, mijn raadgever diep van binnen die mij wilt helpen bij bepaalde keuzes/ situaties in het dagelijks leven. Wanneer weet ik of het nou echt mijn intuïtie is of gewoon een bepaalde angst. Mijn innerlijke raadgever gaat zelfs door tot in mijn dromen, eigenlijk nog voordat ik ga dromen. Als iets niet pluis voelt krijg ik van binnen zo rondom mijn navel en net iets eronder,....  je zou kunnen zeggen een combi gevoel van naar mijn sacral en basis chakra. Zo een gevoel alsof je in een vage achtbaan zit of gaat overgeven. Vannacht had ik dat gevoel weer. Ik kon maar niet slapen en mijn gevoel van binnen gaf iets aan alsof er iets uit moest . Ik viel in slaap en ging dus meteen dromen. De droom die ik kreeg verklaard gelijk een hoop waarom ik dat gevoel kreeg. Ik heb zo vaak mijn innerlijke raadgever genegeerd en dat gecombineerd met nog extra boodschappen van mijn dromen. Iemand waar je meteen een bepaald gevoel bij krijgt. Ik ben dan zo dat ik ga denken van neeee kom op ik mag niet oordelen dus geef diegene de voordeel van de twijfel. Nou ben ik vaak op mijn snuffert gegaan zeg en soms gaat het eerst goed en komt de innerlijke raadgever net iets later. Toch komt het je een seintje geven zo van 'hey hallo zou je niet eens knopen door gaan hakken". Waarom zou je in een situatie blijven waarin je voelt dat alles in je zegt  nee niet doen! Waarom gaan we toch zo vaak tegen onze innerlijke raadgever in en maken we er niet altijd gebruik van. Wat heb ik vaak achteraf mijn lesje geleerd,  en dan daarna huilen, tja maar intuïtie zegt dan ook ik heb je wel degelijk seintjes gegeven, waarom deed je daar niks mee dan. Ik heb dat zo vaak ervaren in vriendschapen, liefde , andere situaties. Nu weet ik dat als ik weer zo een rollercoaster gevoel krijg van binnen , mijn maag gaat draaien en het net lijkt alsof er iets uit moet. Het mijn intuïtie is die doorgeeft dat ik een knoop moet gaan door hakken ergens. De laatste dagen krijg ik echt mega veel door . Ik kan je vertellen dat is niet altijd leuk , ik word geconfronteerd met mijn innerlijke raadgever die al eerder met rode vlaggen aan het zwaaien was. En nu krijg ik het keihard in mijn gezicht, zo van ja dan maar op de harde manier. Ik durfde niet op mijn intuïtie te vertrouwen waardoor nu mijn vertrouwen is beschaamd. Heb ik het zelf zo ver laten komen... hmmm ja ergens weg. In de loop der jaren heb ik echt wel geleerd dat mijn intuïtie het bij het juiste eind heeft. Als het gewoon ongegronde angst is voel ik mij ook heel anders. Het gevoel is dan minder heftig en verdwijnt weer, maar als het echt de raadgever is blijft het ... net als een zeurende pijn die aanhoudt. Nu liet ik het zo ver komen dat zelfs mijn zus hierboven moest verschijnen om mij in te laten zien dat mijn gevoel klopt, shit maar dat doet pijn. Dus eigenlijk wil ik soms niet aan mijn intuïtie toe geven omdat ik het ergens rot vind dat het klopt. En het hoeft niet altijd negatief te zijn he ,je wordt hoe dan ook positief beschermd door je intuïtie ook al doet het soms even zeer als je dan knopen moet gaan door hakken. Stel nou je wilt een feestje organiseren super leuk maar je gevoel zegt nu even niet, later blijkt dat je jezelf niet lekker voelt. Nou toch maar goed dat je dan niet was gaan uitpakken voor het feestje. Niet erg kan altijd nog dan een feestje, maar zo zie je al de kleine seintjes van iets wat misschien dan niet zo heftig is maar wel even nodig was naar te luisteren.


Ik denk zelf dat mijn heftigste 'negeer mijn intuïtie momenten' toch die waren waar de mensen direct in mijn omgeving mee te maken hadden. Je kan maar zomaar op je neus gaan namelijk, maar daar is dan je intuïtie de raadgever die jou wilt helpen , ik zou zeggen neem die hulp aan als het van binnen omhoog komt. Voel goed voor jezelf aan op wat voor manier het zichzelf openbaart bij jou en wanneer het echt alleen maar angst is . Zo onderscheid ik nu ook mijn dromen van angst en mijn dromen die mij echt waarschuwen, gestuurd door mijn voorouders mij willen vertellen. Als ze mij willen waarschuwen droom ik drie keer in de week hetzelfde. Nu jaar na jaar weer ik inmiddels wel dat het zo werkt voor mij. Als ik dus keer op keer droom dat hmmm noem eens een voorbeeld ... iemand niet eerlijk is naar mij toe of heel lullig gezegd over mij praat. Dan droom ik dat drie keer en zie ik diegene haar scherp in mijn droom zijn/ haar ding doen. Ik sta er dan als ware naar te kijken alsof het een film is, het gaat nu zelfs zo ver dat ik de whatsapps gesprekken dan half te zien krijg. Ik vind dat zelf nogal heftig en confronterend soms, omdat het ook iemand kan zijn waar je het totaal niet van verwacht. Wel is het belangrijk om echt goed naar je gevoel te luisteren en kijken, het hoeft natuurlijk niet altijd in slechte zin te zijn dat je iemand ziet praten over je . Zo kreeg ik ook wel eens door dat iemand iets leuks voor mij wou doen en dat zag ik dan in mijn droom..haha spoiler kom op ik hoef niet alles te weten. Ik vraag er ook niet om ik ga slapen en droom gewoon, waarschijnlijk omdat mijn voorouders weten dat ik mijn intuïtie soms negeer krijg ik het ook nog drie keer in een droom wanneer het echt van belang is dat ik er iets mee moet gaan doen voor mezelf.

Toen ik een jaar of tien was heb ik zo ook al eens mijn moeder beschermd voor iemand die kwaad wou. Toen nog totaal geen besef van mijn dromen natuurlijk, gelukkig kon mijn ma er wel gelijk wat mee en kon ze toen de juiste keus maken. Wat achteraf ook echt super verstandig bleek te zijn, het was echt bescherming voor een persoon die kwaad wou. Vertrouw op je innerlijke raadgever, mediteer erover vraag je gidsen de dingen helder zichtbaar voor je te maken wanneer je het moeilijk hebt ermee, zodat je met jouw intuïtie ingezet de juiste keuzes kan maken voor jezelf en  jezelf soms ook zo wat onnodige drama kan besparen. Soms wil je gewoon tegen jezelf niet hoeven zeggen had ik maar haahha, maar gewoon omg ben zo blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd hierin. En geloof me we gaan nog zo vaak getest worden of we op ons intuïtie durven te vertrouwen , maar hoe vaker we het doen en dan knopen door hakken hoe beter we ons innerlijke raadgever gaan verstaan. Als je van binnen voelt dat iets of iemand een no go is en diegene dat eigenlijk ook in meer dan genoeg seintjes laat zien , ga dan gewoon voor jezelf kijken hoe jij intuïtief knopen kan gaan door hakken. Bij mij gaan mijn intuïtie en dromen vaak samen om mij wat duidelijk te maken, ja en als ik echt niet luister komt mijn oudste zus echt even streng in een droom optreden.


Durf te vertrouwen op wat je voelt en ja als je  er echt niet uitkomt en alleen maar twijfelt kun je ook altijd nog raad vragen aan iemand die je echt vertrouwt in jouw kring. En ja ook dat is moeilijk want vertrouw maar iemand met jouw intuïtie gevoel., maar toch kan dat ook heel verhelderend werken. Ja en anders als je in een intuïtieve situatie zit met een persoon kun je natuurlijk ook wel het gesprek aangaan, als je denkt dat het goed zal doen. In mijn beleving mogen mensen sowiso wat meer MET elkaar praten dan OVER elkaar, maar goed, soms kan dat ook voelen alsof het niks uit zal maken natuurlijk. Alleen ja het is dan wel eerlijk gezegd en dat is dan weer wel mooi.

Door niet op mijn intuïtie te vertrouwen kom ik in bepaalde situaties, dus ja ook ik moet dat meer gaan doen en er meer op vertrouwen. Ik doe het wel maar mag nog net iets meer zijn, en misschien herken jij dit ook wel. Dus ik zou zeggen laten we maar goede gesprekken aangaan met onze innerlijke raadgever , want die is er niet voor niets. Misschien dat ik dan deze week wat minder mag dromen als ik ermee aan de slag ga en niet met wallen hoef te lopen van hier tot Tokio haha.


Liefs Maan


                                       



                                                     

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zeven daags Ritueel

Dromen komen uit!

Een begin van een magisch nieuw jaar, veel dromen en in mijn eigen bubbel kruipen.