Van verbinding met een prostituee tot oudere dames - Vrouwen verbinding

 Vrouwen en de verbinding met elkaar.. Ik had geloof ik een week geleden een droom , in de droom zag ik vrouwen staan die met elkaar een hele diepe verbinding hadden. Ik stond te kijken naar de dames en ze keken terug. Ze wilden mij bij hun groep hebben hun community als ware. Deze dames stonden in een rij als ware op een hoge balkon  soort van middeleeuws balkon te dansen. Met hun dans riepen ze mij ook te komen, maar ik twijfelde ik voelde niet meteen de drang om mee te doen en vroeg mezelf af waarom ze wilden dat ik bij ze kwam. Toen werd ik wakker en dacht ik ow wauw ! Ik begreep de droom meteen, het stukje wantrouwen in andere vrouwen , tja waar komt dat nou vandaan hé?

Dat zal ik uitleggen en ik denk dat menig vrouw zich hierin kan vinden. Vrouwen als we samen bundelen en elkaar upliften zetten we zoiets magisch neer , kunnen we bergen verzetten en zoveel meer. We kunnen elkaar kracht geven ,van elkaar leren , elkaar op weg helpen, stimuleren elkaar helpen om weer in de kracht van liefde te gaan staan. En zo is er ook een andere kant, het misgunnen, elkaar vervloeken, ontkrachten, de jaloezie en strijd. Waarom de strijd naar een andere vrouw toe? Als jij zeker bent van jouw pad en jouw kracht hoef je geen strijd te voeren, een ander neer te halen of jaloers te zijn. Tuurlijk kun je eens denken van wow wat goed ik kijk tegen haar op en zou dat ook wel willen, niks mis mee. Mij gaat het echt om die onderlinge strijd ik word daar persoonlijk echt zo moe van en zie het om mij heen zoveel gebeuren. Ik zal jullie vertellen ik heb ooit in een blijf van mijn lijf huis gezeten { nee ik ben niet zielig , heb er mijn kracht uit gehaald}, daar zijn zoveel verschillende dames aanwezig, toen ook. Van Marokkaanse dames tot Iranees Nederlands en Surinaams. Ik had niet met elke vrouw een klik , maar toch zag je vaak terug komen hoe vrouwen elkaar probeerde up te liften en elkaar in een moeilijke periode probeerde te steunen. Het kan dus wel , misschien niet altijd maar vrouwen kunnen elkaar op weg helpen. 

Zo was er een dame die ik niet snel zal vergeten net zo oud als mij was ze toen, ze had een stempel omdat ze prostituee was. Ik liet haar in haar waarde , oké niet mijn keus van beroep maar omdat ik wel als één van de weinige een gesprek met haar aanging kwam ik er wel achter dat het haar echte keus ook heus niet was. Ze deed liever wat anders en had ook gewoon diploma's, maar koos er toen voor om zo haar kind te kunnen onderhouden. Gek hé misschien voor een ander, maar ik kon haar liefde in hoe ze het bedoelde echt wel voelen. En weetje dat zij de enige dame was in het huis die mij wel echt op hart drukte dat ze er voor mij wou zijn , en ik altijd op haar deur mocht komen kloppen als er wat was. Dus dames ...wat neemt het van jou weg om een andere vrouwelijke onderneemster bijvoorbeeld te steunen, een echt luisterend oor te zijn voor de dame die je voor je hebt staan. Die echte vriendin te zijn en blijven waarbij je op elkaars schouders mag uithuilen.... nee letterlijk echt ik meen het.. gooi je hoofd maar op mijn schoot ik ben er voor je, helemaal niks toch? Laat elkaar zijn.......en wees er voor elkaar.. help en steun oprecht houdt elkaars hand vast , want samen is fijn en dan doet zo nu en dan alleen zijn gewoon veel minder pijn.

Ik zal never nooit zeggen dat ik perfect ben wil ik ook niet zijn , maar ik probeer ten alle tijden die oprechte vriendin te zijn die je wilt steunen op weg wilt helpen en je in jouw waarde zal laten. Vooral het laatste vind ik belangrijk en begint het bij voor mij. Je hoeft geen angst te hebben of te kijken van "goh kijk wat zij heeft en bla bla". Weet jij veel of  ZIJ misschien wel heel erg hard haar best heeft moeten doen om nu te staan waar ze staat. Wat we niet weten is dat degene die nu succesvol zijn misschien wel nachten wakker heeft gelegen , huilend schreeuwend en niet meer wetend hoe verder. En dan is het eindelijk gelukt krijg je van die haters! Maar weet je hoe ik dat nu bekijk, ik laat dat los als een andere vrouw niet supportive kan zijn tegenover mij of lelijk wil doen.. Ik laat dat los meteen en zeg tegen mezelf dat is iets van haar niet van mij. Ik kan en wil ook niks met bad vibes. Vrouwen die elkaar neerhalen uitschelden ow men.. stop ermee en wees een éénheid. Niet zo onzeker zijn omarm jezelf en eigen power dan hoef je ook niet boos te zijn op wat een ander heeft of doet. Misschien kun je het zelfs zo zien dat je kracht haalt uit diegene. En weet je jij hoeft echt niet elke dame leuk te vinden, helemaal oké ik vind ook niet iedereen tof, but let her be.... en laat het dan los... ga diegene dan ook niet lopen bashen. Voel jezelf dan beter krijg je dan een award ofzo?

Iedereen heeft zijn eigen pad , je moet ook niet de pad van een ander willen joh in mijn beleving. Dan mis je alle mooie leerlessen , uitdagingen en kadootjes van jouw pad . Hoe vaak zie je ook wel niet dat je dan bijvoorbeeld iets vraagt en dat men het dan niet wilt delen , ow god want stel dat ik deel hoe ze iets zou kunnen doen en ze doet het dan beter dan mij. Je hoeft niet al je ins en outs open te gooien maar een andere dame een leuke tip geven in hoe ze verder kan , doet toch helemaal niks af van jouw mooie levenspad? Door een gekwetst hart keer op keer in vrouwelijke vriendschappen en hoe lelijk we tegen elkaar kunnen zijn ben ik voorzichtiger geworden. Toch geloof ik er nog in dat als er dames zijn die er net zo in staan als ik die vanzelf op mijn pad komen. Geen dubbel gevoel hoeven hebben bij elkaar open en eerlijk zijn. Ik heb liever vriendinnen om mij heen die zeggen"wowwwww die rok staat je echt niet"dan ''die zeggen wat geweldig die rok bij je , om dan vervolgens achteraf te horen dat er over mij geluld wordt omdat ik zo een foute rok aan had. Kijk dan nog is het mijn keus of ik die rol wil blijven dragen hhaha , maar je bent dan tenminste wel eerlijk in mijn gezicht en niet achter mijn rug.

Het is ook soms lastig als je een emphaat bent , aan de ene kant is het soms lastig zo veel te voelen en in te leven. Maar het siert ook en zo zijn er ook genoeg dames die van share and care houden...ja tuurlijk wel. En ja als je echt honderd procent met mij bevriend wilt zijn , kun je maar gewoon beter straight zijn. Als ik het zelf niet aanvoel dat iemand niet eerlijk met mij is ga ik het dromen, en nee dat is niet arrogant bedoeld. Dat is een stukje bescherming van The Ancestors omdat ze weten dat ik graag mijn liefde huis en haard deel, zonder daar iets voor terug te moeten. Herken je dat?... wie weet heb jij dat ook wel. Luister naar dat onderbuikgevoel en vind jouw tribe . 

Vrouwen laten we elkaar liefde sturen connecten en upliften in liefde en licht om zo samen te helen en te delen. Strijd is niet nodig , want ik zal nooit jouw pad volgen en jij nooit die van mij. Als in de zin van we hebben onze eigen doelen. dromen en zijn onze eigen unieke ik. Jouw pad is mooi en die van mij ook en als onze wegen samen komen kunnen we dat alleen maar omarmen en liefdevol samen voortzetten om zo bergen te verzetten. Ik merk zelf nu ik dit stukje heel anders bekijk als een vrouw besluit mij vaag te behandelen ik ook zo snel weer iemand aantrek die wel echt bij mij past. Je zult nooit met iedereen maatjes worden maar als wij vrouwen zo vaak roepen samen sterk en doe dingen samen laten we dat dan ook echt doen op een leuke manier.

En nogmaals ben ik perfect nee zeker niet , maar jaloezie, strijd en nijd is bij mij geen optie. En ook de oudere dames met wie ik nu contact maak zijn zo leuk en kan ik zoveel van leren ook, ik omarm hun wijsheid alleen maar en pak hun hand vast.


Van welke sister pak jij een  hand pak jij vast?


En nee niet iedereen moet je bestie zijn.. maar come on we zitten ook niet meer in groep 3 dames lets go and flow!


Liefs Maan

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zeven daags Ritueel

Dromen komen uit!

Een begin van een magisch nieuw jaar, veel dromen en in mijn eigen bubbel kruipen.